8/6 2011

Hade en lektion i skolan och sen åkte jag ut till stallet för att rida Frida. Planen var att jogga henne lite i skogen, eftersom hon mår så bra av att få ridas ute. Men med tanke på att regnet verkligen öste ner när vi precis skulle gå ut så fick det bli lätt jogging i ridhuset istället.
Jag tror Frida var rejält trött idag efter gårdagens galopptur, men det var nog bra att hon fick röra lite på sig trots allt för träningsvärkens skull! Jag red bara i 20 minuter, och sen skrittade vi ut i en halvtimme.

Imorgon ska lilla fröken få vila, så jag åker dit på morgonen och skrittar ut. Tycker det är viktigt att hästarna för röra lite på sig även när de vilar, framförallt när de, som på hogsta, inte kan gå ute i hage/paddock så mycket!


Finaste Dampis fick stå för bilden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0