Fina Friday!

Red lektion för Emma idag, och det gick riktigt bra!
Frida orkar ju inte gå en hel lektion ännu, så jag brukar värma upp under lektionen. Jag är då framskrittad innan men själva uppvärmningen är under lektionen. Så gjorde jag alltid med Dandy också, tyckte det funkade allra bäst så.
Men idag var jag i ridhuset lite tidigt och Emma kom lite sent, så då värmde jag upp själv innan. Frida hade en jäkla turbo redan från början. När vi sen började lektionen så blev hon superfin! Jag fick rida en del av lektionen med ridbågen från Perfect Sit. Jag tyckte dock inte riktigt att jag fick ut den effekten jag hade velat ha. Armarna var fortfarande lite för raka, men det blev iaf skillnad. Framförallt blev jag mycket mjukare, vilket Frida uppskattade något enormt! Fick en riktigt härlig ridkänsla mot slutet!
Jag red lektion i kanske 15 minuter innan vi kännde att det räckte. Hon ska ju trots allt orka gå två klasser imorgon!
Nej men jag är supernöjd med passet! Jag börjar verkligen hitta knapparna på henne nu och jag tror att om vi bara får lite mer tid på oss så kommer det här nog bli bra tillslut :)

Efter passet fick Frida sig ett bad, men med tanke på att hennes päls är sisodär en dm tjock (ja, jag ska klippa henne.. någongång.. :P ) så tog det två timmar innan hon ens började torka.. Så vid 9 var jag klar i stallet och kunde åka hemåt!
Men vi är iaf taggade inför morgondagen! Jag ändrade klasserna från La:1 och La: p1 till La:1 och Lb:1. Frida kan ju alla rörelser i p1, men jag känner att vi fortfarande är lite för ojämna. Alltså ena dagen så går det ju superbra och nästa dag kan det vara katastrof, och skulle morgondagen vara en katastrof dag så har vi lättare att få till en bra känsla i Lb:1 än i P1! :)

Nu ska jag plocka ordning på det sista och sedan är det läggdags! Det mesta i stallet är iaf ordningplockat, höet är packat och vattenhinken tvättad, så det är bara knoppningen som ska fixas imorgon! Uppstigning 04.50! Natti! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0