Tävling Roslagen 18/6 2011

Det blev lite blandade resultat på tävlingen idag.
La:1 - På framridningen var hon jättestark och jättelång, så jag fick kämpa rejält med att bara få henne med mig. Tillslut vart det iaf helt okej. Väl inne på banan taggade hon till ordentligt och blev superfin!
Hela travprogrammet var bra (förutom skänkelvikningarna när jag tappade henne lite) och hon hade 7or rätt igenom. Sen kom vi till galoppen.. Höger galopp är den som vi har svårast för, där kör hon upp skallen i vädret och drar i fattningen och sen tar det sin lilla tid att komma tillbaka. Precis i fattningen till vänster så börjar det blåsa och bakom det hörnet vi var i så blåste ett avspärrningsband som Frida självklart blev rädd för.. Så hon drog typ halva långsidan, 10 m volten blev väl ungefär dubbelt så stor, men man kan inte klaga på att vi inte hade fart iaf!
Så första halvan av galoppen bestod av 4or och 5or, medan andra halvan av galoppen var 2or och 3or ;)
Men bortsett från de missar vi hade så är jag nöjd med programmet! Traven var bra och framförallt så var det en förbättring från förra gången! Vi slutade på 58-59% typ.

Lb:1 - På framridningen till den här klassen var Frida verkligen super, framförallt i galoppen! Och hon var så sjukt taggad! Hade tillomed svårt att bromsa.. :P Men jag gjorde misstaget och red fram lite för länge, 10 minuter mindre hade varit perfekt! Men det vet man då till nästa gång, vi är ju fortfarande bara ute och tävlar för att lära känna varandra där också ;) Så hon blev lite trött till när vi skulle in på banan. Men hon bråkade ingenting i den här klassen (man får vara glad för det lilla!). Dock känndes det som att hon inte tog ett steg på tygeln, framförallt inte i galoppen. Väldigt synd, eftersom galoppen ändå är hennes starka sida! När jag kom ut från banan sa jag till mamma och Pernilla att det ju knappast kunde ha gått sämre.. ;) Men jag undrar fortfarande vems ritt domren egentligen bedömde.. Vi belönades nämligen med 66,5% och slutade på en tredjeplacering! Det var ju förvisso roligt, men jag har hellre en bra känsla än en rosett med mig hem ;)
Dock tror jag inte att det var så dåligt som det känndes, och dessutom är ju inte kraven lika höga i lokal Lb som de är i regional La, och det ska man nog verkligen komma ihåg! Man vänjer sig så lätt vid kraven, och sen förväntar man sig att kraven ska vara desamma även när man går ner en klass.

Men ja, i det stora hela är jag väl både nöjd och missnöjd! Det hade ju varit roligare om hon kunde gått som hon gjort på träning den här veckan, men jag är glad över att hon ändå bjöd så himla bra framåt!
Min grymma hästskötare Prillan fotade över 700 bilder, så några ska ni nog få se när jag har tid över för sånt!
Jag ska även försöka byta klasser till Gripen och rida mellanrundan istället för stora rundan, allt för att ge både mitt och Fridas själförtroende lite hjälp på vägen! ;)

Imorgon ska lilla Friduttan få vila såklart. Jag jobbar hela dagen så det blir nog en skrittur på eftermiddagen när övriga åker iväg på tävling ;)

<p>Kossan &lt;3 Vet inte vems ritt domaren bedömde egentligen, för min var egentligen värd typ 55% kanske :p Men jag klagar inte :D</p>
Fina Kossan <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

var va tävlingen?

2011-06-18 @ 22:20:30
Postat av: Karro Grape

anonym: står ju förvisso i rubriken?!

2011-06-18 @ 22:42:53
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/lordag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-06-18 @ 23:00:31
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja men vare i lovisedal elleR?

2011-06-18 @ 23:14:08
Postat av: Karro Grape

anonym: jadu.. bra fråga. Jag har ingen aning! Den anläggningen de brukar vara på antar jag, eftersom jag har varit där en gång förut när jag tävlat hos den klubben!

2011-06-18 @ 23:24:41
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej :)

2011-06-19 @ 00:03:10
Postat av: Fredrika Källström

Kul att det går bra ändå, hellre för mycket än för lite av domaren..! :D Grattis!

2011-06-19 @ 16:39:58
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0