Världens bästa avslut!

Idag red jag min sista lektion på vällingby! Satan i gatan vad roligt det var!
Dressyrspecialen goes galenpannor och hade Hurry Scurry barbacka nere på ängen! Jag fick rida på Billy Ryan, även kallad soffan! haha har aldrig varit med om en häst som är så rund :D
Iaf så förstod inte Billy alls grejen med att springa själv ner till Lollo, så jag fick kämpa för att han öht skulle skritta ifrån sina kompisar! Men när vi skulle tillbaka så smackade Lollo på honom och då fick vi minsann fart, lite för mycket kanske! Billy la även en liten brall, men han är så tjock så han orkade väl inte lägga av någon stor sådan.
Första avramlingen stod Erkan för när Max började bralla! Som om inte det vore nog så tappade hon glajjorna och märkte det inte ens. Koll på läget haha!
BillyBoy fick upp farten, men när farten kom försvann styrförmågan hos hon som satt på! vi hängde mer hos det andra laget än där vi skulle vara.. Poppsan.. Dessutom visade Billy att han inte alls står så stadigt med alla fyra fötter på jorden när frambenen lyfte 25 cm från marken! haha det var den långsammaste "stegringen" jag någonsin varit med om! Jag trodde inte han kunde sånt, att han var för tjcok för att orka lixom haha.
Nästa avramling stod iaf Fritte för! Det såg dock värre ut än Erkans.. Stora blev lite väl på och drog hela vägen tillbaka till oss med huvudet mellan frambenen och Frida sittandes på halsen. Som om inte det vore nog så tänkte hon minsann inte stanna och väja för de andra hästarna.. Så tillslut åkte Fritte i backen och landade under magen på Max! Men det gick bra iaf! ;)

Nä men det här var vekligen sjukt roligt!! Spårat är en rätt bra beskrivning! Ställningen blev 2-2 men eftersom vi hade mest avramlingar i vårt lag så bestämde vi att vi vann! Vet dock inte riktigt om det andra laget höll med om det haha :D
En perfekt avslutning med andra ord! Emma fotade lite så såfort hon lägger upp bilderna på fejan så ska jag bjussa er på några! :D Sålänge tänkte jag visa er hur mycket man Billy har.. hahah!

Helt klart årets absolut roligaste lektion!! Även om lilla BillyBoy inte riktigt förstod vad han skulle göra först, men sen vart det dock fart på honom.. Fast åt fel håll!! Tur han hade mycket man iaf :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0