25/5 2011

Ja, Dampisen och jag promenerar på. Idag var planen att gå runt söderbergs och sen ner mot Norrby. vädret var ju inte jättestabilt om man säger så, men det såg helt okej ut när jag gick ut. Vi hann precis ut ur skogen innan regnet började ösa ner.. Dampis har aldrig skrittat så fort i hela sitt liv som han gjorde de fem minuterna när vi gick tillbaka.. Är det något han avskyr så är det vatten och regn! Han går helst inte genom vattenpölar och undviker gärna regnet genom att gå med huvudet gömt bakom mig lixom..! Haha han är bra rolig ibland!
Det bästa är att han vet att jag också gärna undviker vattenpölarna, så han litar på att jag tar bästa vägen för att slippa bli blöt. Igår t.ex. så valde jag att hoppa över en vattenpöl för att det var bästa vägen för att slippa bli blöt. Dampis var inte sen på att hänga på! Han tog ett redigt skutt över strax efter mig! Men om jag går i gummistövlar så brukar jag vara lite elak mot honom och gå rätt igenom pölen, vilket han då också gör - men när han upptäcker att det är vatten hoppar han snabbt ur pölen! Haha han är bra rolig ibland!

Åkte upp till v-by stallet sen och red på lille ponnyn! Hon var lite stark idag och vi jobbar fortfarande med att lära känna varandra. Hon är ju långt ifrån så fin som hon är med Stella, men som sagt så har jag knappt ridit henne! Så massa cred till Stellis som rider pållisen så himla bra! Dessutom behöver jg lite mer plats och kunna rida på lite mer framåt än vad jag kan göra när man är 9 ekipage i ridhuset ;)
Men vi tar ny tag imorgon!

Tänte även ta och meddela att matteprovet idag gick helt klart över förväntan! Ett G borde jag nog ha kirrat rätt enkelt iaf! :D Känns jätteskönt, nu är det bara 2 prov kvar!

Imorgon då? Ja, hur jag hade tänkt lägga upp min dag vet jag inte riktigt.. Har inte riktigt någon bra lösning på hur jag ska hinna med allt som ska hinnas med. Dampisen ska röra på fläsket, ponnyn ska ridas och jag ska hinna gå ett par timmar i skolan. Torsdagar är en så himla dum dag! Jag börjar 8.30 var tredje vecka (det här är en sån vecka..) med Specialidrott. Därefter har jag en feting håltimme, men inte tillräkligt lång för att jag ska hinna ta stallet. Sne har jag Engelska och Historia innan jag slutar vid 14. Då ska jag alltså ut till Dampisen och promenera med honom och fixa klart allt i stallet, innan jag måste åka därifrån senast kl 17 eftersom jag rider lektion på v-by kl 18.. Alltså har jag lixom inte särskilt många timmar över mellan allt som ska hinnas med, men det är för många timmar för att det ska vara värt att åka direkt från t.ex. skolan till v-by stallet, men för få timmer för att hinna med Dampis där emellan..
EDIT: Engelskan är inställd, så då hinner jag till Dampisen på håltimmen! Mitt liv är räddat!

Nu ska jag hoppa ner i min gosiga säng eftersom det snart är dags att gå upp igen ;)
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0