3/4 2011

Internetet var dundersegt här hemma igår, så därav den icke existerande uppdateringen!
Dampisen fick iaf en vilodag igår, så planen var att ge sig ut på en promenad. Dock skötte han sig inte alls nå bra, så det slutade med att vi promenerade på hoppbanan i 30 minuter.

Idag fick Dampisen sig ett litet dressyrpass. Tisdagar är ju egentligen Lussan dagar i ridhuset, så jag trodde jag skulle få rida ute i det här härliga vädret... Men tack och ov så var det ingen kurs den här veckan, så ridhuset var alltså ledigt. Tackar gudarna för det alltså! Säg en ponny som tycker mindre om vatten än vad min lilleman gör.. I somras vägrade han en gång att gå ut ur stallet för att han kännde att det regnade...
Iaf så var passet både lite bra och lite dåligt. Traven var superbra, och jag kunde tillomed ta tillbaka lite uta att han tappade bjudningen! Galoppen däremot var inte alls särskilt bra. Fick honom inte så där kvick i benen och lätt i fronten som han faktiskt kan bli.
Inget perfekt pass med andra ord, men vad ska jag förvänta mig? Han är ju alltid lite värre om han har vilat dagen innan + att han säket har stått och spänt sig ute i hagen hela förmiddagen pga regnet! Men vi kommer igen imorgon! Tanken var egentligen att Josephine skulle rida ut på min lilla prins imorgon, men det visade sig att hon inte kunde så det får bli en annan dag :) Så antingen blir det ett dressyrpass eller så vågar vi oss ut i skogen... vi får se helt enkelt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0