Roland!

Helt oväntat fickjag rida på lilla Roland idag (Rondo E, men jag glömde bara bort vad den hette hela tiden så jag kallade honom för Roland!). Tror han kom till v-by i tisdags, innan det har han gått som privathäst. Men han är iaf 12 år och maxad D.
Han var väldigt spänd när vi skrittade fram, men eftersomvi skulle skritta ner till ängarna så kom vi fram till att det nog var bäst att jag ledde honom. Det var en jäkla tur det, för han var rädd för ungefär allt och inget! Men när vi kom ner på ängen lugnade han ner sig betydligt och behöll lugnet hela vägen hem.
Vi red nere på ridbanan och han var väldigt spänd till en början, tryckte ihophalsen och ville inte ta stöd på bettet. Men efter ett tag slappnade han av och blev riktigt trevlig att rida! Framåt men ändå inte svår att ta tillbaka. Dessutom lyssnade han väldigt bra på rösten.
I traven gick han och tryckte lite till vänster, och i galoppen tryckte han till höger. Men han hade ganska fina gångarter när han väl slappnade av och vgade ta ut steget lite mer, men framförallt var galoppen bra!
Det var iaf en väldigt trevlig liten häst och han var superrolig att rida, framförallt med tanke på hur stor skillnad det blev från början till slut! Jag tror verkligen han kommer bli en toppenbra ridskolehäst, santidigt som han kommer vara en bra tävlingsponny för ridskoleryttarna! Och jag kan säga att jag har definitivt inget emot att rida på honom igen! :)
Dessutom var han fantastiskt söt, dock gör inte denna bild honom rättvisa ;)

Gulligaste Roland (Rondo E)!!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej! Ser man på, där står min förra D-ponny! Han är sig inte jättelik sedan jag hade honom på bilden, men gud vad jag saknar honom! Fina lilla Rondo (eller Rundo som jag kallade honom när han va lite tjock :) ) Om du vill och kan så pussa honom 1000 gånger från mig!



Kram Nathalie

2011-08-13 @ 01:17:55
Postat av: Moa Gårdman

Hej hej! Där ser man på. Jag äger Rondo nu :)

2014-02-03 @ 21:28:12
Postat av: Moa Gårdman

Hej hej! Där ser man på. Jag äger Rondo nu :)

2014-02-03 @ 21:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0