Dagens ridpass 9/11 2011

När jag kom till stallet idag stod min fantastiskt modiga häst i ett hörn i boxen och var fullständigt livrädd.. Det var ju klippning pågång i stallet..! Sålänge de har stått på den främre uppbindningsplatsen när de klippt hästarna i stallet hr det gått bra, men idag hade de ställt sig på platsen tanför honom. det uppskattade inte min lilla prins om man säger så!
Väl inne i ridhuset känndes hn lite trött, men det är kanske inte så konstigt om han har stått på helspänn hela eftermiddagen!? Jag vågade inte trycka på honom så mycket som jag egentligen behöver eftersom det var så halt i ridhuset idag (djupharvat + vattnat), men trots det så blev han ganska fin. När jag inte får igång bakkärran ordentligt brukar det ju resultera i att jag inte kan få honom att arbeta i en rund och låg form, men idag lyckades vi faktiskt ta oss dit ändå. Känns skönt att jag börjar komma på honom mer och mer nu.
Det blev dock inget jättehårt pass eftersom han känndes lite trött. Imorgon blir det lite trimmning igen och på fredag är det tävling!


Dagens;
Kandar: Hööks
Pannband: Ingen aning, fått det av Maria!
Sadel: Wellington Elite
Schabrak: Horze
Skrittäcke: Charlies Häst och Hund
Lindor: Sjöhagen I guess (fått dom också av Maria!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0