Stockholm Horse Show närmar sig!

Det är mindre än en månad kvar tills det är dags för Stockholm International Horse Show att inta Ericsson Globe!
Och enligt traditionen ska vi såklart dit! Tror jag gick första gången när jag var typ 9, och sen dess har vi varit där varje år.
I år ska jag gå med Frida, Carro och Erica på fredagens clinic och på söndagen följer även våra mammor och Pellen med för att se dressyren och avslutningsshowen. Vi dissade dressyren på lördagen eftersom det egentligen bara är ponnyerna som är roliga att se då. Grand Prixn blir så enformig tillslut, och då är det ju roligare att se söndagens kür! Dessutom är det första gången som jag ska gå på söndagens kvällsshow!

En inköpslista är förståss påbörjad.. hehe! Har ju mer än någonsin att handla iår. Mami och jag har faktiskt försökt att köpa så lite som möjligt till Roynis innan Globen just för att man kan hitta en hel del till fyndpriser på mässan. Så han har bara fått det allra nödvändigaste ännu så länge.

Tänkte iaf dela med mig av min inköpslista. Det kommer säkert tillkomma en hel del grejer innan det är dags..
Till Royne:
* Ylleskrittäcke från Mias med en utskurning för skänkeln
* Benskydd att rida med hemma och tävlingsskydd
* Lindor (Lila och gråa, kommer säkert komma hem med massa andra färger också..)
* Pannband med två rader lite större stenar
* Tävlingsschabrak
* Tjockare fleecetäcken alt. ylletäcken
* Transportskydd
* Lädergrimma
* Träns (för tillfället blandar vi lite härligt mellan silver och mässngspännen.. )

Till moi:
* JW ridbyxor (har gått och spanat på dom sen förra året..)
* Fodrade ridbyxor
* Thermo ridbyxor
* Handskar både vanliga och tjocka.
* Jodphurs (mina är helt utslitna efter sisodär 4 år i stallet..)

Hästen har ju definitivt större behov av nya kläder än hans ryttare.. Så vi får väl se hur långt pengarna räcker i år ;) När jag var yngre började jag alltid spara pengar under sommaren för att kunna handla på globen, men då köptes det mest grimmor och lindor för pengarna :)

Antar att det är fler av er som ska dit?! Isf vilken dag ska ni gå?


Shoppingen 2009.. Då hade jag ju faktiskt ocks ny häst som behövde massa nya saker! :D


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag ska dit på fredagen och se clinicen och självklart shoppa! Eventuellt åker jag dit på söndagen för shoppingen också, det beror på hur mycket som finns. :)

2011-11-08 @ 18:41:36
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: ylva

Jag jobbar med blommorna under globen, så jag är där hela veckan ;)

2011-11-08 @ 19:33:03
URL: http://bellander.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0