23/10 2011 TÄVLING Nyköping Rs

j idag mina vänner har jag och min fina häst debuterat på tävlingsbanan!
Det är faktiskt inte jättemånga som har vetat om det eftersom jag kände att jag ville hålla det lite hemligt. Så det är alltså därför vi har trimmat på kandar och han har fått gå ganska hårt hela veckan!
Roynis var iaf en riktig pärla att göra iordning, klev in snällt i transporten och stod som ett ljus hela vägen. Väl framme var jag beredd på att han skulle vara sådär nervig som han kan vara hemma ibland, men hav var stencool. jag som är van vid hemska lilla Dandy som det krävdes fyra man för att sadla.. Men Royne bara stod och väntade snällt på att sadelgjorden skulle spännas och kedjan skulle sättas fast.

Jag ville ha lång framridning ifall han skulle vara sådär sänd som han var igår, så vi räknade med en timmes framridning. Det var tur det för han var väldigt spänd i början, men fortfarande väldigt snäll.
Efter en stund släppte han iaf efter och jag kunde komma till lite ridning. När han fått pausa lite blev han helt mongo, och gick verkligen och stretade emot. Men han gav upp med det tillslut och blev ganska fin.

Själva programmet gick helt klart över förväntan! Det blev lite slarvigt och jag red lite för safe för att jag var rädd att han skulle bli stoppig. T.ex. så red jag alldeles för fort i förvända galoppen och släppte iväg honom för mycket i fattnignarna, eftersom jag vet att det r där han har stannat förut. Men inte ett enda stopp fick vi och jag var helt klart nöjd efteråt! Att han inte var helt eftergiven avspeglar sig tydligt i protokollet och vi hade allt mellan 3or och 8or i en salig blandning. Men vi hade faktiskt 7 på båda öppnorna, 7 på ökad trav och 8 på det ena enkla bytet. sen kom ju dock de elaka små fyrorna på t.ex. slutorna och den ena bakdelsvändningen. Totalt blev det 61,11%, vilket jag tycker är fullt godkänt med tanke på att vi hade som målsättning att ta oss runt banan ;)

Domaren skrev också att jag hade en jätteflott häst och att vi hade massor med kvalitéer! Superroligt!
Jag är jättenöjd med min fina häst. Han skötte sig helt klart över förväntan och nu är vi mer taggade än någonsin att fortsätta tävlandet! Nästa tävling blir antingen 3 november på Strömsholm eller 6 november i Täby.

Bilder ska ni såklart få, men det får bli imorgon för jag orkar inte byta dator hehe..!
Och kanske att ni får se filmen också, om ni vill det förståss?!
Sålänge får ni en mobilbild som Pellen tog på mig och mina lilla kossa <3

Åh vad du är bra <3 Kan erkänna att jag blev alldeles lycklig av att se min fina häst i spegeln, för satan vad snygg han kan vara!


Kommentarer
Postat av: Clara

Film ja tack!!

2011-10-23 @ 23:15:35
Postat av: Katrine

Gud vad kul Karro! :D Bra jobbat!!

2011-10-23 @ 23:43:05
URL: http://ponnyprinzarna.se
Postat av: Jenny

Bra jobbat!! Skoj!!

Jag vill också tävla men vi är inte redo riktigt ännu...

2011-10-24 @ 08:02:18
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: matilda

Kul! Film vore skoj :)

2011-10-24 @ 15:19:25
Postat av: Fredrika Källström

Gud vad roligt, vad ni är duktiga!! Grattiis! :D gärna film!



kram



SV; Det där känner jag igen, dispyter med min "egen" tränar-karin har jag också haft.. pinsamma minnen av ett två år yngre jag svischar förbi.. ;) kul att du uppskattade det jag skrev, var jobbigt att skriva det där inlägget..

2011-10-26 @ 22:49:07
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0