Sadeldoktorn

Imorgon kommer äntligen en sadelutprovare ut till oss för att prova sadel på Roynis. Jag rider ju just nu med min gamla ponnysadel som jag fick med Dandy. För det första så är det korta kåpor på den, vilket gör att det ser ut som en liten läderlapp på Roynes stora mage. Dessutom så ligger den inte helt hundra, hamnar lite i bakvikt precis som alla de andra sadlarna jag har provat. ALLT ligger verkligen i bakvikt! Då har jag provat att lägga på allt ifrån Röösli till dyra Henning sadlar, höga mankar, låga mankar, breda ryggar, smala ryggar.. You name it!

Förhoppningsvis kan vi hitta en sadel som passar imorgon, och förhoppningsvis kan vi hitta en begagnad så vi slipper leva på vatten oc bröd nästa månad ;) Nej men det viktigaste är att vi verkligen hittar något som passar både mig och Roynis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0