14/9 2011

Den här dagen började med ett joggingpass på 30 minuter för fröken Grape vid 8-tiden imorse.
Vid 10 möttes klassen vid H-by strand för att påbörja vår lilla vandring till Brommaplan. Väl framme vid Brommaplan höll jag på att dö av trötthet, men då hade jag en helkväll i stallet framför mig också!

Gjorde iordning Roynis och sen skrittade jag och Maria ut en sväng. Gick in i ridhuset sen och red ett pass. Royne var lite jobbig i början, men efter ett tag blev han mucho kalaso! Men när piloten ville rida i förvänd galopp i ena varvet, samtidigt som hon satt som om hon skulle göra ett byte utan att göra det där bytet, då blev lille hästen mycket fundersam och försökte lösa situationen själv genom att galoppera helt på stället.. Inte jättelyckat om man säger så, men nu vet jag att vi kan galoppera på stället iaf ;) Det är inte alltid så lätt när det är svårt!
Traven blev iaf bra efter ett tag och vi kunde tillomed göra skolor till vänster! Det är en så stor omställning att gå till en så stor och, framförallt, välutbildad häst! Jag har verkligen fått börja om och lära mig rida på nytt. Men det är väldigt roligt, och jag ska inte klaga för jag har fått en fantastisk häst som kommer kunna lära mig så otroligt mycket!
Efteråt skrittade vi ut en sväng igen och sen var det bara allt i stallet kvar. Var inte klar fören vid 18, men varför stressa när man inte har bråttom?! Hade ju redan klarat av alla dagens "måsten" (alltså skolan, stallet och egen träning).

Imorgon ska Royne få vila, dels för att han har gått hela veckan, men också för att hovslagaren kommer med nya dojjor åt pärlan! Dessvärre kan jag inte vara med när hovs. är där eftersom jag går i skolan till halv 6 och han kunde komma kl 3.. Men snälla Maria skulle fixa det :)

Pärlan <3 Dessvärre den bästa bilden mami fick till i helgen..
Detta var dessvärre den bästa bilden mamsen fick till när hon agerade fotograf i helgen.. ;)

Kommentarer
Postat av: Katrine

Han ser riktigt stilig ut Karro! Btw så har jag inte glömt ländtäcket, väntar bara på att studiebidraget ska falla in. Just so you know ;)

2011-09-15 @ 00:15:41
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0