19/9 2011

Royne gick ju lektion idag, och han var mucho snäll!
Redan från början känndes han bättre än sista dagarna, inte alls så där extremlång och tung i handen som han kan bli.
Under själva lektionen började vi med att sätta igång bakkärran i galopp. Den har en tendens att leva sitt egna lilla liv ungefär 4 meter bakom Roynes övriga kropp om inte piloten ser till att det inte händer.. Men idag kunde vi ju nästan rida fort i galopp faktiskt! Hallelulja!
När bakbenen hängde med provade vi den där ökända förvända galoppen, som idag gick alldeles strålande! På serpentiner var han klockren, sen blev det lite svårare efter en diagonal med ökad galopp, men tillslut gick ju tillomed det! Gjorde även tre serpentiner med enkla byten på medellinjen, vilket han gör riktigt bra!
Slutligen så jobbade vi lite med traven, men det är så sjuhelsikes jobbigt att sitta så jag smäller av! Travökningar är inte vår paradgren om man säger så, och inte högerslutorna heller.. Vi kan sammanfatta det som att det finns en del att jobba på, men jag har ju trots allt bara haft min stjärna i två veckor!

Min käre vän Frida kom ut och kollade på min stjärnhäst och filmade även lite med min telefon! Dock orkar jag inte föra över filmerna nu så de kommer en annan dag.
Var väl klar i stallet runt 8 men var ändå inte hemma fören vid 9, och trots det liftade jag med Emma till v-by! hmm undra vad det kan ha berott på ;)

Nu väntar religionsboken på att få lära min lilla hjärna allt den kan. Imorgon är det jobb som gäller, dock från 7.30 och med sällskap tjohoo!


Eftersom jag inte orkar ladda upp filmerna från idag så får ni se filmen från när jag provred Royne första gången i juli!

Kommentarer
Postat av: maria

han har nog ändå gått ner lite nu om man jämför med det här :)

2011-09-20 @ 09:54:28
Postat av: Anna

Förlåt om det är många som påpekar dethär.. Kanske är lite jobbigt.

Men förut var det någon som kommenterade och frågade om du hade märkt dina skänklar,att dem dinglar väldigt mycket. Och då svarade du att det var nåt du hade fått höra väldigt mycket när du red på Dandy,eller vad svarade du egentligen? För jag anser att dina skänklar är ganska "dingliga" i traven nu med.



Men nåt som jag tycker att du är otroligt bra på är att du sitter som fastlimmad i sadeln och du har en jätte bra sits! :)



Tänkte också fråga dig om du kan göra galoppbyten? Bara för skojs skulle liksom.. :)



Ha det bra!

2011-09-20 @ 17:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0