30/9 2011

Heldags jobb, men det var väldigt lugnt hela dagen så det var asnajs!
Red lektion när vi var klara i stallet, vilket gick alldeles kalasbra! I början var Roynis dock lika jobbig som vanligt, men det gick ovanligt fort att få igång och loss honom.
Men idag, min vänner, kan jag lova att det var turbo i hästkraken! Fick en jäkla fart i honom redan i början av galoppen. För att få igång honom har vi ridit mycket galoppökningar på långsidorna, och vanligtvis brukar jag få banka på honom en hel del för att han ska ge med sig och galoppera på framåt. Men idag räckte det med att jag la till skänkeln en gång så ökade han ordentligt. Handlar nog mest om respekten han ska ha för mig och mina farliga skänklar!

När han kommit igång började vi med själva galopparbetet. Började med att rida på en volt i galopp med lite tagen bakdel och hela tiden tänka på att hålla honom kvick i fötterna. Detta blev tillslut till en piruett liknande volt (inte en piruett, men en väldigt liten volt med samlad galopp). Gjorde även en sluta åt varje håll i galopp, vilket var lite svårare men när piloten väl lär sig vad hennes uppgift är så ska nog det också gå bra!

I traven tränade vi lite skolor. Öppnorna gör han superfint men slutorna är svårare. men det blir nog bra tids nog, vi har ju gott om tid på oss att träna ihop oss. Avslutningsvis gjorde vi nägra ökningar i trav som blev bättre än vad det varit tidigare. Men det klart, när piloten rider istället för att bara gasa så kanske hästen förstår vad han ska göra också ;)

Jag är iaf supernöjd med dagens träning! Så himla roligt att vi börjar komma ihop oss lite nu och kan börja träna!
Imorgon ska Emma rida Royne! Ska bli roligt att se och höra vad hon säger om honom :)
Själv ska jag ju jobba, men det är sovmorgon till 8.30 :D

<p>Inte alltid guds vackraste barn.. ;)</p>
Såhär läcker är min pärla i grodperspektiv..
Inte alltid Guds vackraste barn..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0