6/9 2011

Jobbade hela dagen idag, 06.00-17.30. Fast då hade jag hunnit rida R under dagen också!
Vi var sjukt sega på morgonen, när klockan var 10 och hästarna skulle in var allt utom extramaten klart. Men sen la vi på ett jäkla kol! Så vid 17.30 var stallet färdigt, jag hade hunnit rida och Jos var nere och red då. Även om vi hunnit rida under dagen så har vi ju våra egna hästar att ta hand om när vi slutat jobba, så vi kom inte ifrån stallet fören vid 19 iaf!

Jag red iaf Royne på dressyrbanan idag. Lika bra att han vänjer sig vid alla banor på en gång. Värmde upp en stund och sen kom Emma och frågade om jag ville ha hjälp en liten stund innan hon var tvungen att åka. Så hon hjälpte mig lite, och satan vad jobbigt det var! Jag tycker det är så jobbigt att sitta emot så jag spänner hela kroppen, vilket gör att vi arbetar lite mot varandra. Han vill framåt men jag vill ta tillbaka. Dessutom är vi lite lata, otränade och "sommartjocka" båda två ;)
Jag sitter ju så fruktansvärt snett också så ibland förstår han inte riktigt vad jag menar. Det måste verkligen rättas till, men jag vet itne hur! Någon som har ett litet tips?!

Vi gjorde massa korta och snabba tempoväxlingar i både trav och galopp för att vi skulle vakna båda två. När jag fått igång honom lite och börjat slappna av själv så vart han ganska fin. Vi gjorde några enstaka byten på serpentiner och diagonaler. Sen tyckte Emma jag skulle prova att göra en serie på diagonalen.. Kan ju konstatera att hästen kan men att piloten har en del att öva på iaf.. ;) Testade en galoppsluta åt varje håll också. Dock har jag ju svårt att komma åt vänstersidan pga min snehet (har alltid haft svårt att använda mig av mina hjälper på vänster sida, de lever sitt egna lilla liv), och dessutom tror jag att Royne också har lite svårare till vänster.
Efter galoppen vart han iaf kalasfin i traven, men då höll piloten på att tuppa av för att det var så jobbigt! Så vi avslutade då och skrittade av.

Imorgon ska Roynis nog få jogga lite lätt och så får han vila på torsdag. För tillfället så får han även gå dubbelpass i hagen (paddock). Det passar honom alldeles utmärkt och hade han fått välja så hade han nog helst gått ute tre pass! Han blir rätt understimulerad av att stå inne så många timmar, dessutom är han ett pain in the ass om han inte får gå ut direkt på morgonen. Inte så att han är dum, men han gnäggar typ konstant och sparkar på dörren..!

Nu ska jag hoppa ner i min säng så att jag orkar ta mig upp imorgon. Skola, ridning och lite träning står på schemat!


Ska få mamsen att ta ännu fler bilder i helgen :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!



Grattis till nya fina R! Han ser jätte fin ut, verkligen=)



Kommer bli så kul att få följa er utveckling.



Tyvärr har jag inga tips ang. snedheten.



Men har inte Emma eller Anni det?



Kram!

2011-09-06 @ 23:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0