Dag 2 - När & varför jag började rida

Jag började rida på Vällingby Ridcenter när jag var 6 år gammal, alltså 1999.
Varför jag började vet jag faktiskt inte riktigt.. Vad jag kan minnas så var jag aldrig särskilt farcinerad av hästar som liten. Hästar var hästar, precis som hundar var hundar. Djur, gulliga, håriga - inte så mycket mer än så. Men min mamma red som liten, och hon var nog inte svårövertalat den dag jag sa att jag vill börja rida!
Så jag fick börja på s.k allmäna lektioner (bokades från gång till gång och man red en halvtimme) innan jag som sjuåring fick börja i P1!


Jag hann med många favorithästar under mina 12 år på ridskolan! Cornelius, Power (ö. bilden), Theo, Jack, Herman (u. bilden) och Cajsa bara för att nämna några!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0