26/4 2012

Inledde denna dag med en härig morgonpromenad med Frida! Det är vår nya torsdagsstandard - statoil 07.15. Det var riktigt trevligt faktiskt.
Åkte till stallet senare på eftermiddagen och skulle rida ett pass på min svarta pärla. Vet inte riktigt vad det var med honom idag, men han var väldigt spänd redan inne i stallet.. Och eftersom det var tävlingar på anläggningen så fick vi vara på dressyrbanan i blåsten. Något var det iaf som han inte var nöjd med idag, för han kunde knappt skritta genom kroppen. Jag vet inte om det kanske beror på att han är spänd efter gårdagens kiropraktorbesök, eller om det är något annat som spökar nu. Jag ska prova att rida igen imorgon, och är det inte bättre så får jag ta ställning till det då.

När jag var klar med allt i stallet så kikade jag lite på breeders kvalen som pågick idag. Sandra (som vi köpte R av) var där och red sin häst Fernando. En riktigt fin liten sak, dock väldigt spänd (vilket väääldigt många hästar var). Såg även Emma och Queen innan jag var tvungen att åka. Queen så g väldigt fin ut, bortsett från att hon var lite spänd och stark i vissa lägen. Men de red ihop 72%, vilket innebär ett kval till Breeders (tror jag?), men för att kvala till Scandinavien open måste de ha 74%.

Skyndade mig ifrån stallet sen eftersom jag skulle vara tvungen att gå till stora vägen. Men ibland har man tur - jag stötte nämligen på Sandra och Nina som precis skulle åka från Hogsta, så jag fick åka med dem till tunnelbanan! Supersnällt!
Åkte förbi farfar och hämtade upp min cykel och gjorde årets cykelpremiär - i spöregn och snålblåst..!
Nu tänkte jag parkera i soffan och kolla på Ice Age på 4:an!
Imorgon väntar stallet på morgonen och sen har jag mösspåtagning i skolan!! Påminnelse till mig själv: glöm för guds skull inte studentmössan!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0