Dounat

Igår hade ju Alva en liten håruppsättningskurs på Hogsta, och jag fick stå för det tunna håret. Alva använde sig då av en ny sorts dounat - en lite mindre variant som är klädd i "hår".
För mig som har så tunnt hår var den verkligen perfekt, för även om man nu inte skulle lyckas täcka hela dounaten (det går även med mitt hår, men man måste kunna sin sak för att det ska gå!) så syns den inte!

Alva berättade också att dessa dounater knappt finns att få tag på i Sverige, men alla danska ryttare använder sig av denna modell!

Jag fick ju självklart med mig en hårdounat hem, och såhär ser den alltså ut!
Den finns att köpa på Hogsta Ridsport för 95:-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0