pluggarN

Igår fick jag börja rida på Royne igen efter behandlingen. Han känndes ganska bra, förutom att han var lite stel förståss. Dock började han bråka några gånger.. Dock tror jag faktiskt bara att han var dum den här gången. Vid första tillfället tror jag att jag höll lite för mycket i gramanen när jag tryckte på honom framåt i galoppen, och då blir han ibland lite tjurig och sen sätter han det i system att bråka varje gång jag ska trycka på honom framåt i galopp. Dock kommer vi över tröskeln fortare och fortare, och då är han hur snäll som helst.

Idag ska jag inte åka till stallet fören lite senare eftersom det är kurs i ridhuset som slutar vid 20. Så jag tog tillfället i akt och åkte hem för att plugga. Har prov i Kemi på torsdag och jag kan ju inte påstå att jag är särskilt preppad inför det.. På torsdag skulle jag förresten ha ridit programträning för Roggan på eftermiddagen, men eftersom de har lagt in vårt prov just då så kan jag inte vara borta från skolan och missar därmed programträningen..

Nu ska jag fortsätta pluggandet så att jag kanske får klart det någon gång!
På återseende!

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0