Dan före dan före dopparedan

Började den här dagen med lite julklappsshopping med mamma. Fick med migallt jag skulle ha, och det på cirkus en timme! 
Åkte vidare till stallet och skulle rida lektion, men fick veta att det skulle bli senare och då skulle jag inte hinna så jag red själv istället. När jag kom ner i ridhuset var det ganska lugnt, men när jag ridit ungefär halva mitt pass hade det hunnit bli K A O S ! 
I början känndes Roynis riktigt fin! Mjuk i kroppen, sökte stödet och var så jäkla på på skänkeln. Vi kunde knappt stå still i halterna för han ville bara framåt framåt framåt! Det är såklart inte heller okej att han inte står still, men det känns som ett lättare problem än att han släpar fötterna efter sig. 
När det blev sdär kaosigt och jag hela tiden var tvungen att tvärstoppa eller göra extremsnäva, helt oväntade, svängar så blev han lite spänd. Men då travade jag ner honom, skrittade ett varv på långa tyglar, tog tyglarna och red ett par varv till. Då var han superduktig! Så vi avslutade då och skrittade ut en sväng. 
 
Imorgon ska han dock troligtvis gå lektion för Emma ändå! Hoppas verligen det blir av för han känns så himla fin just nu! 
 
Nu är även Josephine hemma, så Laban kommer ni inte få läsa så mycket mer om. Det har varit otroligt roligt och lärorikt att ha Laban de här månaderna, även om det har varit väldigt mycket upp och ner! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0