En bättre fredag

Vädret idag gjorde mig på bra humör! Förra fredagen var hemsk, men den här var en bättre en! 
 
Igår jobbade jag halvdag och red min fina RoyBoy på förmiddagen. Han skötte sig bra och vi ökar på lite mer för varje dag som går. 
På kvällen var jag och mamma inne i stan för att se Dirty Dancing på Chinateatern! Så himla bra! 
 
Idag började jag jobba vid10 och skulle inte rida någon av mina hästar på morgonen. Laban vilade och Royne skulle gå lektion på dagen för Emma. Istället började jag jobba vid 9 och red QD då. La fokus på lugnet, att han bara skulle vara avspänd hela passet. Faktum är att han blev riktigt fin! 
 
Red som sagt lektion för Emma på Royne. Han var lite stelare från start idag, troligtvis för att han hade lite träningsvärk. Vi har hittat ett nytt sätt att börja passen på - nämligen att han bara självmant ska bjuda på framåt och hitta sin egen bärighet genom att jag fokuserar på att bara sitta så stilla som möjligt med mina händer..! Inte min starka sida, men det börjar ta sig. När jag travade i höger varv på ena långsidan så sa emma åt mig att lätta på högertygeln och räta ut halsen. Jag tyckte ju själv att jag inte alls höll i högertygeln, men kollade ner på mina händer och insåg att jag visst gjorde det.. Hoppsan! 
Nej, nu är det verkligen skärpning som gäller! Han känndes iaf bra efter en stund och blev riktigt fin på slutet! 
Chris kommer ut till Hogsta redan nu på söndag, så då tänkte jag var med och kolla Roy. Han känns inte ofräsch, men jag vill vara på den säkra sidan och då känns det bättre att kolla nu så att vi kan vara igång igen till vårsäsongen! 
 
Imorgon ska Maria rida Laban och Royne ska få skritta ut en sväng om jag hinner nnan det blir mörkt, annars får han gå på prommis på kvällen. Vi har veterinär Silvana på plats hos oss hela dagen, så det är fullt ös! 
Nu väntar sängen på mig.. Ha det bra! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0