Första körlektionen, Check!

Just nu befinner jag mig på fotolektionen, dagens sista lektion med andra ord. Slutar egentligen 17.20 men jag är klar med dagens uppgift så jag ska snart dra mig mot stallet.

Imorse stressade jag iväg till Brommaplan för att ta min första körlektion. Har ju kört ganska mycket med mamma innan men det är ju alltid att föredra att ta lektioner också.
Vi rullade runt i Nockeby/Bromma/Spånga 70 minuter. Bokade även in intensivkörning mellan sport- och påsklov och har även bokat både teoriprov och uppkörning! Shit bananas! nu ska jag köra på som fan och plugga teori tills jag spricker så att jag får det där jäkla körkortet någon gång!

Hovslagaren var på plats och skodde Royne idag och nu ska jag ta och ringa kiropraktorn och försöka boka en tid med henne. på tisdag ska vi prova ut sadel och på torsdag kommer Silvana. Nästa måndag väntar eventuellt även ett besök för Roynis hos tandläkaren och han ska vaccineras. Känns lika bra att göra allt det här nu på en gång så att vi är fit for fight när tävlingarna drar igång ordentligt till våren. Annars blir det så många småvilor här och var så man hinner aldrig riktigt komma igång med tävlandet innan det plötsligt är sommar! Det blir en dyr månad för min lilla häst, men det är han värd :)

Dagens fotolektion - skärpa vs. oskärpa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0