Ta hjälp av varandra

Något jag tycker vi är väldigt bra på i vårt stall är att ta hjälp av varandra!
Har jag varit i stallet på morgonen så behöver jag inte ens fundera på om någon annan skulle kunna sätta på Roynes nattskydd på kvällen. Det underlättar så mycket att slippa åka ut till stallet flera gånger på en dag.
Jag, Maria och Josephine hjälps åt ganska mycket trots allt. Igår t.ex. hade ju jag hand om hennes Laban och hon har även hjälpt mig med Dandy tidigare.

Det är viktigt att be om hjälp, för det håller inte i längden att vara i stallet dygnets alla 24 timmar när man även ska hinna med skolan och allt annat ;)
Hur fungerar det i era stall? Tar ni hjälp av varandra eller gör var och en alltid sitt egna?


Laban på promenad förra våren :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0