Utan internet..

Vårt internet här hemma fungerade inte igår, där av den obefintliga uppdateringen.
Jag spenderade iaf ganska många timmar i stallet igår. Började med att ta ut Royne på en promenad runt Ensta. Det var så himla fint väder!
Därefter var det Labans tur, som även han fick gå ett varv runt Ensta. Därefter skulle båda hästarna ryktas och få det mockat.
Kom väl från stallet vid 6 ungefär.

Idag tog jag jag en ordentlig sovmorgon och vaknade lite för sent. Fick skynda mig ut till bussen, vilket inte var det lättaste med tanke på att det frusit på som attan under natten.. Skridskor hade helt klart varit ett bättre alternativ idag!

Royne skrittade jag faktiskt uppsuttet idag. Jag har ju fått göra det sedan i måndags, men ändå valt att gå med honom pga sadeln. Men eftersom det inte gick att gå ute idag så skrittade jag honom uppsuttet i ridhuset. Vi skrittade på i 50 minuter, varvat arbete och fri skritt.

Ikväll ska jag iväg till v-by stallet och rida istället för mamma! Ska såklart bli superroligt, både att rida och träffa alla människor!
Imorgon förmiddag åker jag med mami och papi uppåt i landet, till Oxberg (?) närmre bestämt (3 mil från Mora). Jag ska ju åka KortVasan på fredag.. Lite nervös? Ja! Har åkt EN mil EN gång och nu ska jag åka TRE mil..! Dock tror jag att jag kommer klara det på ren vilja!

Josephine ska ta hand om Royne under de två dagarna jag är borta, så han är definitivt i goda händer :)


Min pärla under gårdagens promenad!


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; Jaa gud ja, att gå från att vara hyfsat duktig på ponny till att inte kunna rida aaaalls på häst sen, det är riktigt tufft! Men jag är glad att jag höll modet uppe när det var som motigast och kämpade på, n trivs jag toppen som hästryttare! :D



Kram

2012-02-22 @ 18:17:03
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0