Dagens ridpass 19/3 2012

Vi inledde inte dagens pass med riktigt samma känsla som jag haft sista tiden. Royne var spänd och ville inte gå förbi långsidan mot kafeterian. De höll nämligen på att flytta ner delar av butiken dit inför helgens rea, så det lät en del vilket Royne självklart tyckte var läskigt.. -.-
Jag fick inte riktigt till den där riktigt bra galoppen redan från början, men det beror nog på att han faktiskt var lite trött idag. Efter en stunds arbete kom dock galoppen och vi jobbade lite med korta tempoväxlingar och fövänd galopp.
I travarbetet gjorde vi skolor och skänkelvikningar som vanligt, men efter en stund fick jag lägga upp stigbyglarna för att jobba mer med sitsen. Satan i gatan vad jobbigt det var! Det var lättare i höger varv eftersom han är "lättare i kroppen" där (vet inte riktigt hur jag ska förklara det..), men jag kunde tillslut slappna av i vänster varv också.

Vi avslutade med att rida igenom MsvC:1. Jag började dock med att rida fel och vända ut åt fel håll.. Men det är bara att göra om och göra rätt, och gång två gick hela programmet kalasbra! Eller ja, efter ryggningen fick jag inte riktigt fram honom, men det gjorde v om på direkten och sen gick det bra. Skolorna i trav blev super och enkla bytena blev också riktigt bra. I galoppökningarna laddade han gärnet och flög iväg på väldigt lätta hjälper - precis så jag vill ha honom!

Är väldigt nöjd med honom idag också, han kämpade på bra även fast han nog var lite trött. kommande tre dagar ska han få ta det lite lugnt för att återhämta sig efter senaste veckan.

Imorgon ska jag till körskolan och övningsköra på morgonen och på eftermiddagen ska jag till gillinge och köra halkbana! Det innebär att jag är borta från 8 på morgonen till 8 på kvällen, så Josephine tar hand om lilla R.
När jag skulle köra hem från stallet idag busade vi till det lite och körde utan skylt hihi.. ;) den var spårlöst försvunnen!

Nu väntar sängen.. tänkte låta bli att försova mig imorgon också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0