26/11 2012

Red fina lilla Laban för Emma idag, och han var riktigt duktig! 
Eller han började med att vara dum, men det var väldigt lättövertalat så vi var på gång igen sekunden senare. Därefter skötte han sig galant. Han sög på framåt och jag kunde stämma av traven utan att tappa bjudningen. Hade även ett finfint stöd i handen efter en stund. Eftersom han inte ska gå så mycket ännu så la vi fokusen på mig idag - min sits och min inverkan. Mina händer lever sitt egna lilla liv, likaså mina skänklar.. Skänklarna lyckades jag få styr på efter en stunds koncentrerat arbete.. Händerna däremot är lite mer svårmanövrerade. Så nästa lektion ska jag rida med ett stigläder runt halsen på Laban så att jag kan hålli i och bara vara stilla. Laban är en så perfekt häst att öva stillheten på, eftersom han är ganska känslig. Min stora svarta traktor verkar ibland inte ens reflektera över att jag tjuvnyper i tygeln! 
 
Imorgon ska jag åka med Royne till mälarkliniken där han ska få nya skor. Laban ska gå likadant som idag - alltså ett kort pass i ridhuset. Jag hade tur att det inte var någon kurs i ridhuset imorgon. I vanliga fall rider jag ju alltid på morgonen på tisdagar, men eftersom jag ska iväg på förmiddagen så går ju inte det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0