Nu så!

Skrittade Roynis imorse och han var väldigt pigg, men framförallt otroligt mjuk trots att han vlat i två veckor! Känns ju himla bra faktiskt. Tog honom två varv på lina på eftermiddagen så att Emma kunde kolla om han var halt, vilket han inte var. Så imorgon är tanken att jag ska börja jogga honom lite lätt. Det handlar om fem minuter rakt fram ;)
 
Red lektion på Laban och han var jättefin i början, lugn och avspänd och sökte stödet långt fram. Efter en stund så dummade han sig en gång. Jag sa åt honom och sen var det slut på fjanterier! Jag tror dock han var lite trött i kroppen och att det var därför han blev dum idag, han gick ju trots allt lite ordentligare igår. En annan tanke var att vi faktiskt inte gick på honom igår när han blev rädd (eller "rädd"?). Det var ju det som var problemet, att han var lite svår att läsa om han blev skrämd eller bara såg sin chans. Dessutom stod det folk och en häst precis innanför spåret där han dummade sig, så det gjorde ju att jag inte kunde gå på honom heller. Men men, imorgon tror jag att han är snäll. 
 
Spenderade kvällen med att brodda.. Höll på att bli galen på alla dessa vidriga små broddar innan alla satt på. SOm tur var så skulle hästarna bara ha två i varje hov (de har stift i tårna). Laban ska jag brodda imorgon bitti s får han gå i hagen på eftermiddagen. Royne väntar jag med tills dess att han får börja gå ut igen. Har inte vågat släppa honom ute än pga alla bakterier i leran.. 
 
Nu Sova! Natti! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0