Bästa hästarna!

Tiden går som vanligt alldeles för fort.. Jag kommer hem på kvällarna, äter middag och går och lägger mig, för att sedan åka till stallet igen vid halv 6 nästa morgon. 
 
I fredags började jag jobba kl 10 och tog båda hästarna innan. Royne hade jag suttit upp på vid 06.30 för en skrittur i skogen och sedan ett kort pass i ridhuset. Han är väldigt stel och det är svårt att få loss honom när jag bara får rida väldigt lätt. 
Laban longerade jag så att han fick återhämta sig lite efter torsdagens cavaletti. Han skötte sig bra, var pigg och såg fin ut. Jobbade sedan till 19 och därefter tog jag och mamma en promenad med båda hästarna. 
 
Igår började jag vid 6 på morgonen och jobbade hela dagen. Red lektion på Laban för Emma på eftermiddagen. Tror att bommar och lite återhämtningslongering gjorde susen för honom, för han känndes riktigt fin! Var snäll hela passet och jag kunde påverka honom på ett sätt jag inte kunnat tidigare. I vissa rörelser blir han nämligen för självgående och gör alldeles för mycket. Ett bra exempel är skänkelvikningar i trav - jag ber honom att gå framåt och åt sidan, och han går bara åt sidan.. Så igår skulle jag rida skänkelvikningar på långa diagonaler. Det funkade bra och jag kunde verkligen påverka honom precis som jag ville. Han travade bra, utan att det blev "flängit". För det är precis vad det oft blir - Flängit. Bogar hit och bogar dit, rumpan åt ena hållet och benen åt andra.. Men igr kunde jag alltså hålla koll på alla kroppsdelar, både på mig och honom! Riktigt nöjd är jag, även Emma verkade ganska nöjd när jag travade av. 
Royne fick vila eftersom jag skulle på lite "avskedsmiddag" hos Frida på kvällen. 
 
Idag tog jag stallet på förmiddagen. vaknade relativt tidigt så var i stallet vid strax efter 8. Royne skrittade jag först ut en sväng på innan vi gick in i ridhuset. Som sagt så är det lite svårt när jag inte fått rida på ordentligt, men idag red jag lite mer och fick loss honom tillslut. Det var inte en tiopoängare, men vi kom en bit på vägen. 
Laban var, precis som vanligt, på söndagspromenad med Josephines föräldrar. Han har det allt bra den lilla hästen ;)
 
Imorgon väntar jobb som vanligt. Både Royne och Laban ska ridas innan det är hemgång också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0