Träning på Lejondal 8/4 2012

Idag var jag som sagt hos Nina på Lejondal och tränade. Tack och lov för att jag tog mig i kragen och åkte iväg med Roynis, för oj vad spänd han var..! Ena hörnet var så läskigt att han kastade sig åt andra hållet så fort vi kom i närheten.. Lite löjlig bara.. 
Men bortsett från att han var dum i hönet så kändes han ganska fin. Nina tyckte han var rund och bra i formen. Lite skillnad från senast då vi fick hemläxa att runda till nacken. 
Vi jobbade med lite byten, vissa så som de ligger i MsvB-programmen. Planen är ju att MsvB-debuten blir i Storvik om tre veckor. Vi får väl se, men förhoppningen är sådan iaf! Efter en stund insåg vi att vi hade nött lite för mycket på bytet på kortsidan, vilket gör att Roy börjar byta själv. Då kunde jag inte ens rida i förvänd galopp genom en hel kortsida utan att han bytte, men när jag överdrev lite med sätet gick det bra och då flyttade vi bytet till en annan linje på långsidan. 
 
Överlag som sagt ganska nöjd! Ska försöka åka iväg och träna iaf en gång till innan tävlingen eftersom han var så spänd och tittig idag. 
 
Imorgon ska han få springa ett pass i ridhuset, på onsdag blir det lektion för Emma och på torsdag kommer Silvana. Han känns väldigt fräsch just nu, så förhoppningevis kan vi rida på. Men jag vill ändå checka honom när hon kommer, och så ska hon få titta och jämföra röntgenbilderna från 2012 och 2013. 
 
Tror att jag har stallet helt själv imorgon, så nu väntar sängen på mig! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0