Nu kör vi! öv

Igår: 
  • Gymmade innan jobbet
  • Jobbade hela dagen (=släpa torvbalar och skotta ridus, bl.a)
  • Red ett pass på Roy
  • Sprang 4,8 km
Idag:
  • Gymmade på morgonen
  • Långprommis med Kennie
  • Red ett pass på Roy
  • Sprang lilla spåret med Kennie.
 
Har varit ganska flitig med träningen de sista två dagarna. Imorgon kommer det dock inte bli så mycket, inte mer än att jaga bråkiga ponnysar i hagen som helst inte vill åka hem.
Men jag har bestämt mig för att jag ska komma igång och träna ordentligt nu. Jag har börjat lite försiktigt i ca två veckor nu med mycket powerwalks, lite på gymmet och så. Framför allt så har det ju varit foten som har krånglat när jag har försökt springa, men nu har den inte gjort jätteont varken igår eller idag! Så jag tror nog att jag ska kunna börja springa ordentligt snart igen. 
Nu när jag inte har någon häst att rida varje dag (vet faktiskt ingen häst som är så fysiskt jobbig att rida som Royal. Ingen annan häst ger mig så mycket träningsvärk i magen som han gör, trots att jag ridit honom varje dag..) så måste jag träna på något annat sätt. Även om jobbet i sig är fysiskt krävande, så är det ungefär det samma som jag hade innan och jag vet av erfarenhet att jag behöver träna mer än vad jobbet ger. 
 
Så nu kör jag!! 
 
Dagen och gårdagen på instagram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0