Sista ridpasset på min stjärnhäst

Som sagt, ledig idag. Var ändå uppe vid 7 och åkte till gymet för lite styrketräning. Körde väl en halvtimme och åkte sen hem och gick på promms med Kennie innan vi åkte till stallet. Där red jag ett pass på Royni, som för dagen var lite spänd. Vi var på dressyrbanan, och samtidigt målades staketen där. Så jag har lite överseende, han är ju inte världens modigaste när det kommer till sådana konstiga saker.. ;) När han blir spänd så blir han lite svår att rå på. Han springer snällt framåt och så, men det blir svårt att få en ärlig bjudning, kontakten mellan hand och mun blir glappig och att ha honom framför skänkeln, och därmed lyssnar han inte på t.ex byteshjälpen alla gånger. Men det är inte svårare än att man får säga till honom, och han tar det. 
 
Konstaterade dock efteråt att det här faktiskt var mitt sista ridpass på min stjärna! Imorgon ska vi hämt hem gästarna från betet hela dagen och jag jobbar tills vi är klara liksom, så därför får mamma rida imorgon, och på fredag flyttar han. Men vem vet, jag kanske får rida någon gång då och då ändå, time will tell. 
 
En liten vinterbild såhär mitt i sommaren ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0