Köpa ny häst?

Fck en fråga om jag skulle köpa någon ny häst nu efter Roy, och svaret är nej - i alla fall inte jut nu. 
Som jag har skrivit innan så har jag inte riktigt råd att stå med en häst helt själv - vilket jag, om jag nu ska ha en häst själv, vill kunna göra. Jag vill inte vara beroende av mina föräldrar, även om jag är dem evigt tacksam för att de vill hjälp mig så pass mycket. Och även om de skulle fortsätta betala en del den dagen jag väl köper en ny häst, så ska varken de eller jag känna att det är ett behov för att hästen ska få mat.
Ett alternativ är ju att jag och mamma köper en häst tillsammans som vi delar på. Men kravet då är ju att det är en häst som passar oss båda, både storleksmässigt och ridmässigt vilket kan bli ganska svårt. Jag kan ju förvisso ha en mindre häst än Royne eftersom jag inte är så lång, men det är ridmässigt som nog kommer vara det störst problemet. Vi har ingen gigantisk budget att röra oss med. Man kan alltid försöka sig på att hitta en oslipad diamant, men problemet är att jag vill ha en ferrari medan mamma vill ha en volvo. Vi har helt olika syn på vad som är en bra häst. Jag vill ha en som rör sig åtminstone lite grann, lätt i kroppen (behöver för den delen inte vara nätt!) och ha ett stabilt psyke. Det enda som stämmer in på mammas drömhäst är väl det stbila psyket, men annars söker hon en Dandy-modell som inte rör sig särskilt mycket, det är viktigare att den är "byggd på tygeln". 
 
Ni förstås kanske att detta inte skulle bli någon enkel match, även om vi faktiskt redan nu funderar över saken. 
Men som svar på frågan så - nej, just nu bli det ingen ny häst. Jag ska rida lektion på vby en dag i veckan och så ska jag hjälpa Louise med QD när hon behöver hjälp. Jag kommer säkert sakna ihjäl mig efter en egen häst, men jag måste få tillbka det där suget som inte riktigt har funnits det senaste halvåret! 
Trots allt så har jag ju haft egen häst sedan jag var 12, alltså i åtta år! 
 
Först ut - lilla Joy som vi köpte när jag var 12.
 
När jag var 15 köptes världens bästa Dandy<3
 
Sommaren när jag var 18 fick jag låna Frida av Annelie och Hannah.
 
I samma veva som jag lämnade tillbaka Frida så köpte vi Roy
 
Jag är otroligt glad över att jag har fått ha fyra så fina hästar. Fyra hästar som alla har varit speciella på sitt sätt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0