Snabbupdate

Igår var vi på tävling större delen av dagen med Fanelia som startade en St George. Hon skötte sig superbra på banan och var verkligen fin, men för första gången så fick vi faktiskt bli lite sura på domarna. En av domarna höll med oss om att det var bra och belönade med 68% (de låg lite lågt överlag), en domare gav 65% och den tredje tyckte det var SKIT och gav 61%?! Hur är det ens möjligt att ligga på nästan 70% av en domare och nästan 60% av en domare, i samma ritt? Jaja, nya tag och vi var ju glada över att Fanelia var så fin!
 
När vi kom hem red jag lektion på QD för Emma. Han skötte sig faktiskt bra. Inte riktigt lika bra som häromdagen, men han vilade igår så det är ju inte så konstigt att han blir lite stel och stark då. Hans stora problem är ju att han blir tung i handen, men det handlar ju om att han måste stärka sig och han börjar komma en god bit på vägen nu! 
Jag gillar verkligen den hästen, han har så lätt för sig och när han väl stärker sig så kommer han bli en riktig pärla! 
 
Nu ska jag strax åka till stallet och rida QD. Han ska få jogga ett lite lätt pass innan han ska på sommarcheck hos Silvana som kommer upp idag. Sen ska jag skynda iväg och handla lite grejer inför Falsterbo (det bestämdes ju lite hastigt och lustigt, så jag är inte riktigt förberedd och jobbar både måndag och tisdag hehe..) innan jag ska var tillbaka i stallet vid 13 för att jobba 13-20!
 
Emma filmade QD lite igår för att skicka till hans ägare Louise, så jag printade en bild ur filmen. Ska se om jag kan få upp en kort liten film här senare ikväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0