Tiden går för fort

Fan vad jag tjatar om att jag inte hinner med något och att tiden går alldeles för fort, men det är ju så! 
Eller ja, egentligen inte.. Jag hinner med sjukt mycket just nu, men jag prioriterar bort vissa saker (typ den här stackars lilla bloggen..). 
Jaja, sluttjatat om det.
 
Förra veckan inleddes med ett kul pass på QD. Var så länge sen jag red honom och det har verkligen hänt mycket sedan dess! Men bananas vad svårt det är.. En eloge til Louise som lyckas lotsa runt honom så bra på tävling! Därefter åkte jag och bästa fyran till Fridas landställe i typ Sandviken. Ett supermysigt dygn med god mat, bad och massa snack. Världens finaste vänner, det är ni <3
 
Var alltså ledig både måndag till tisdag och jobbade sen onsdag-söndag. 
Helgen bjöd på tävling lördag och söndag. I lördags åkte Emma och EE till Överby med Vladi medan jag och Moa var kvar i stallet och gjorde iordning de andra två. Vladimir var en stjärna och placerade sig på en andraplats i sin första tävling på ett år! Superstar! 
När de kom hem igen så lastade vi snabbt bara om och så skulle jag och EE åka med Qui. När vi kom till Nockebybron så var det broöppning, inga konstigheter. Men när vi suttit där i 10-15 minuter började vi ana att något var på tok.. Mycket riktigt - bron var trasig och kunde inte stängas ordentligt.. En timme satt vi där med världens snällaste Qui i bussen innan vi insåg att vi inte skulle hinna till deras start. Då vände vi och åkte hem igen. Vad är oddsen för det liksom?
 
Fanelia skulle ha startat först i sin klass, men tävlingsledningen var supersnälla och lät henne starta i pausen istället. Så när bron väl hade öppnat igen (TVÅ timmar efter att den hade fastnat) skickade vi in Fanelia och åkte. 45 minuter innan Emmas starttid var vi på plats! Kastade på stackars Fanelia alla grejer och in på framridningen. Det är tur att Fanelia inte är särskilt brydd över saker och ting och inte behöver en timmes framridning ;) På banan såg Fanelia ut som "Okej Morsan, nu kör vi!" och så la hon i turbon. 
Vi konstaterade efteråt att vi aldrig hade varit så kort tid på en tävlingsplats. Tillbaka i stallet igen vid 21.30 och åkte därifrån 22.30. Helt klart nytt rekord i antalet jobbade timmar på ett dygn - 16,5 timmar. Det är tur att jag har världens roligaste jobb, annars hade jag inte sått ut med att jobba så många timmar! 
 
Gårdagen startade bra genom att vi faktiskt kom fram till tävlingsplatsen med Qui (eller Chi som speakern kallade henne :) Och för er som fortfarande undrar hur det uttalad så är det Ki ). De skötte sig bra och placerade sig på en andraplats i MsvB4! 
Sist ut för helgen var Fanelia igen. Behöver jag säga att jag fick lite panik när det var broöppning när vi kom till Nockebybron?! Tack och lov så kunde den stängas också. Fanelia var lite tittig inne på banan (vart kom det ifrån liksom? Fanelia som alltid är så stencool och orädd på banan), så det blev inte deras bästa ritt. Men 66% och en sjätteplacering är en bra lägstanivå! 
 
Idag har jag jobbat som vanligt. Jobbar till på lördag, alltså 11 dagar på rad. Som sagt är det tur att jag gillar mitt jobb :)
Avslutade dagen med att rida ut i skogen på min svarta pärla! Han tyckte det var fruktanvärt kul.. Vet inte riktigt om vi delade den åsikten hela tiden men han sa bara "håll i dig matte så sköter jag resten!" . Det gjorde han förvisso, men det var inte självklart hela tiden. Han är för rolig den hästen faktiskt. Efteråt fick han sig ett ordentligt bad eftersom han var så otroligt skitig.. Så blir det ju när han går ut i hagen varje dag utan täcke, trots att han ryktas ordentligt. 
 
Imorgon börjar jag kl 12. Ska bli såå skönt med lite sovmorgon. Kommer ju säkert vakna och vara pigg vid 6 ändå.. Ska rida QD innan jobbet också. Han kanske får sig en tur ut i skogen. Emma red idag och jag ska rida lektion på onsdag, så det blir nog bra så.
 
 Och så senaste dagarna på Instagram
På g till Sandviken med fyran!
Broöppning
Fina lilla Qui

Kommentarer
Postat av: Anonym

När kommer inlägget om Roine?

2013-07-03 @ 15:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0