Senaste dagarna

Veckorna går så sjukt fort, imorgon är det redan torsdag, vilket innebär att det snart är helg - igen!

Igår åkte jag till hogsta efter jobbet för att rida QD. Han hade gått hårt några dagar så vi skulle bara jogga lite i ridhuset. Han var fin i munnen,men ville gärna älga på i sin stora trav istället för att ta korta, lugna kliv. Jag har hittat ett sätt att värma upp honom som funkar väldigt bra - serpentinbågar med 10 meters volter på medellinjen. Då måste jag svänga hela tiden och får bra koll på bogarna. 
I galoppen var han superfin, så jag provade några byten. Av sisodär 10 st gjorde han ett orent i det svåra varvet! Duktiga lilla hästen börjar verkligen lära sig nu! 
Efter jag hade gjort klart allt med honom så åkte jag och tränade med rebban. 

Idag börjadejag dagenpå bästa sätt - jag försov mig.. Vaknade 7.16 och skulle vara på jobbet 7.30.. 7.40 var jag på plats, så lite snabb var jag! 
Vi jobbade på hela dagen och efter jobbet red jag lektion på lilla theo. Han kändes ganska bra, men jag red dåligt.. Jaja, nya tag nästa vecka. 

Imorgon jobbar jag som vanligt. Under dagen kommer knotknackar-Micke och ska knäcka loss oss.. Huh tror nog jag är sjuk imorgon..! Hatar att gå till kiropraktor! Nu är det dock så illa att det knakar i ryggen när jag andas och när jag sätter ner vänster ben så knäpper det i ryggen. Densiteter fast mellan skulderbladen och jag kan knaka varenda kroppsdel.. 
Efter jobbet ska jag till hogsta och rida QD igen :) 

Bjuder på några bilder från senaste dagarna. 
Såhär kan det gå när karro ska släppa in hästarna. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0