Dagens Gabbe

Red som sagt för Lollo på gabbe nu på eftermiddagen. Det började med att jag inte ens kunde komma till ridhuset efter att jag hade skrittat ut, så Lollo fick leda in mig i ridhuset haha.. Sen kom nästa problem.. Det var nämligen en ponny som hade lite kolikkänningar, så han fick springa lite i ridhuset för att väcka magen. Men när vi kom in så låg han ner och rullade sig.. Huuuur läskigt som helst om man frågade gabbe.. Så då spände han ju till, vilket var bra för nu vet jag ju lite mer hur jag ska hantera det också!! Men sålänge ponnyn stod upp så var det inga problem, den skrittade runt där medan jag red.
När han började spänna av lite så kändes han ganska fin, det kändes ganska kontrollerat idag (inte alltid det gör det om man säger så). Jag kunde ta en halvhalt, och fem av tio gånger så gick den igenom direkt. Jämför det med en av tio gånger som det har varit tidigare.. ;)
Men att sitta ner i den där traven är ju värre än ett bodypump pass! Jag skojar inte. Jag är ju helt död efter 20 minuter!! 

Han är iaf otroligt rolig att rida, det är verkligen en Ferrari från början till slut. Vilket man kanske inte tror när man ser honom i stallet, då han snarare är byggd lite som en Volvo. Men jag är väldigt glad att jag får rida på honom! Tack Lollo!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0