Materiell lycka

Mamma och jag åkte ut till Hööks idag för att köpa nya täcken till kentucky. Hon har vuxit en dm på längden den förra året, så när jag skulle sätta på henne ett täcke för några dagar sedan så slutade det på halva rumpan..! Så idag fick vi med oss ett tunnt täcke och ett tjockt till vintern, båda från jh collection. 
Klart bruden ska ha pälskrage ;) 
Jag fick även med mig ett pannband (till mig själv) från jh och tunna stövelstrumpor. 

Sen åkte vi vidare till Börjes eftersom erkan hade skvallrat att de hade billiga och snygga ridbyxor. Mycket riktigt! Fick med mig två par från horselife, ett ostört bruna och ett par blå! Och det bästa av allt - de kostade 500 spänn paret! 
Det är vad man kan kalla materiell lycka!

Nu ska vi åka upp till stallet eftersom det är samling inför morgondagens klubbtävling. Jag ska rida theo i en Lb:2 och vi startar 8.00.. Så jag ska pussa lite på honom och se till så han inte ser ut som sju svåra år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0