Ponnytrim!

Igår åkte jag till hogsta efter jobbet och red ut på QD. Han var supersnäll men lite seg.. Han verkar vara inne i någon höstträtthet just nu. Ska rida honom imorgon igen, men då blir det jogging i ridhuset. 

Idag har jag varit ponnyryttare på nytt! Alltså på riktigt, inte någon övervuxen ponny här inte! Gule Gunnar, aka gulding eller gul, fick vara dagens stjärna. Han blir lätt lite spänd på lektion, inte så att han blir rädd eller så, utan han trycker upp nacken och stänger av. I början blev jag lite stum i handen, och då spände han emot ännu mer. Men när jag vågade slappna av så blev han ganska bra, och på slutet slappnade han faktiskt av. 

Efter lektionen skyndade jag iväg till gymet för att träna med rebban. Imorgon hinner jag inte träna, men sen ska vi köra hela helgen! Go hard or go home! 

Tyvärr har jag ingen bild på guling, så Herman får stå för den idag. Jag hittade honom på fel ställe imorse skulle man kunna säga..!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0