Tisdag och onsdag - gabbelito och lera

Den här jäkla leran alltså.. Våra hagar ser ut som hej kom och hjälp mig, det är så illa att det inte ens är kul för hästarna att vara ute.. Jag ägnade eftermiddagen idag åt att försöka mocka ut massa gammalt hö ur två hagar. Det tog liiiite längre tid än vad jag räknat med, men eftersom jag slutade 4 och skulle rida halv 6 så gjorde det ju ingenting att jag inte var klar fören kvart i 5! 

Red gabbelito på lektionen för Annie. Han kändes lite spänd, men ändå påverkbar genom hela passet! Framförallt så kunde vi trava även efter att vi jobbat lite i galopp. Det brukar nämligen vara så att om inte turbon har kommit innan galoppen, då gör den det definitivt efter! Men idag kunde vi behålla lugnet nästan hela tiden. Svänga till höger kunde vi också, kanske inte för en tia men fullt godkänt. Är ändå väldigt nöjd med honom idag, hittade ännu fler knappar och vågade rida mer än vad jag gjort tidigare! 

Åkte och tränade ett asjobbigt vipr-pass med rebban efter ridningen, och sen tillbaka till stallet och göra iordning Gabbis för natten. Han bjöd då på sin allra bästa pose.. Den grabben vet hur en kamera ska tas

Och det där med att jobba i stall är inte direkt alltid asglammigt.. Här är en av dagens två hagar, med ungefär hälften kvar innan det var färdigt och allt hö utrensat.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0