Underbar morgon

Åkte som sagt till stallet imorse för att rida ut med Erkan. Missan var lite väl morgontrött när jag gjorde iordning.. Hon ville absolut inte ha tränset på sig, utan det var helt klart bättre att lägga huvudet i min famn och stå där och gosa en stund.
 
Vi red iaf slingan från ängen, så när vi närmade oss stallet så vände vi och red tillbaka samma väg igen. Någon hade roat sig med att lägg ut fallna träd (alltså väldigt smala träd, snarare gigantiska grenar) över typ hela slingan!? Så det blev lite cavalettiträning för hästarna, och det kan jag meddela är något som Missans matte nog får träna lite på haha! Jag tror inte att vi tog oss över en enda "bom" utan att hon snubblade, trampade på den eller tog ett skutt över! Men vi kom tillbaka oskadda iaf. 
 
Hästarna tyckte iaf att det var väldigt roligt, men var ändå otroligt lugna så vi kunde gasa på mer än vad vi brukar. Att det dessutom var en helt underbar morgon vädermässigt gjorde ju inte saken sämre! Det var så himla mysigt nere på ängen med det gröna gräset, gula träden, klarblå himmel och lite morgondimma över gräset! Så härligt! 
 
Efter att vi hade ridit så fick Missan sig en ordentlig rykt innan hon gick ut i hagen igen. 
Jag åkte hem och plockade upp mamma och Kennie eftersom vi skulle åka till hundön på Drottningholm. Kennie fick springa av sig ordentligt så nu är hon helt slut.. 
 
Jag ska ta ut henne på en prommis lite senare, och i övrigt ska jag inte göra mycket alls faktiskt. Asnajs!
 
 

Kommentarer
Postat av: elsa

Så härligt det ser ut, och fina bilder! :)

2013-10-13 @ 20:07:43
URL: http://eventingbyelsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0