It's friday!!

Innan sommaren hatade jag fredagar. Fredagar var dagen då alla andra (åtminstone de flesta) gick över i helgmode. Jag själv hade ju alltid en dag kvar att jobba innan veckan var slut, vilket gjorde att jag blev tokig över alla facebookuppdateringar som öht innehöll orden fredag, helg eller ledighet.
Idag har jag en helt annan syn på fredagar. Inte nog med att helgen och två dagars ledighet knackar på dörren, vi är dessutom grymmaste fredagsteamet på jobbet! En vanlig dag är vi klara med ponnystallen innan vi går på frukostrast, men på fredagar hinner vi med även hela stora stallet innan rasten. Då kan jag ju tillägga att fredagar är spåndag, alltså spånar vi hela stallet på fredagar (vi spånar även måndagar också). 
Så innan lunchen idag så hade vi ju gjort hela stallet, mockat alla hagar, krattat mellan hagarna och på baksidan och jag hade rakat Theo. Så ja, lite grymma är vi faktiskt! 
 
Den där rakningen var väldigt välbehövlig för Theo! Han såg ut som en björn och svettades som en gris av att ridas lite lätt. Dock gjorde jag en "islandshäst-klippning" - alltså sparade pälsen på rumpa och rygg och klippte snett ner från manken till virveln ungefär. Theo var snäll som ett lamm och lät mig tillomed klippa frambenen och under hakan. 
 
På eftermiddagen hade jag min gulliga ponnylekis-grupp. De är så söta så man smäller av! 
Imorgon är jag som sagt ledig. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. En sväng till Ikea ska det nog bli, och så förbi stallet kanske ;) Har lite svårt att hålla mig därifrån..
 
Förra veckan fick jag hjälp av gulligaste Charlie att mocka hagen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0