Theo

Red bästa lilla theo på lektionen för Annie idag. Alltså den hästen är så härlig! 
Vi började med lite övergångar skritt-trav, vilket blir lättare och lättare. När vi sedan skulle göra övergångarna på serpentinbågar blev det svårare.. Jag fokuserade så mycket på övergångarna att jag helt glömde bort ställningen.. Theo faller gärna isär i övergångarna, så jag måste verkligen hjälpa honom till 100% att hålla ihop sig. Därför får min lilla hjärna jobba dubbelt när man först ska rida på ett böjt spår.. Hmm! 
Vi provade sedan på att rida mellantrav på diagonalen, och theo tog helt klart söthetspriset! Han kunde öka (läs lyfta..) med ena frambenet, men inte det andra. Han måste ju lära sig, och det kommer ju främst med mer styrka. 
I galoppen jobbade han verkligen på ordentligt och kunde galoppera på framåt för att sedan komma tillbaka och samla sig. 
Det största problemet vi har är dels piloten som måste sitta mer still och inte kräva mer än vad han klarar av, men också att han är så otroligt stel och oloss i högersidan. När jag ställer till höger så åker rumpan ut åt vänster, han gör allt för att slippa den där högerställningen. Men med målmedveten lösgörande träning så kommer det också bli bra!

Nu ska jag sova, klockan ringer 4.45 imorgon bitti för ett träningspass på gymet. Min pappa brukar säga att tid är inget man får, det är något man tar sig! Sen jobbar jag 7.30-17.30, och direkt efter jobbet ska jag direkt till hogsta för att rida QD med hjälp av Louise!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0