Den gode och den onde

Igår kom Annie och frågade vem som skulle rida på den nya hästen Gode (Sören). Jag svarade lite finurligt "den onde". Var på Annie kontrar med "alltså du?" Tack för den passningen va ;) #mobbadpåjobbet. 
Men idag red jag iaf på Gode, så då blev det tillslut den onde och den gode. Han var iaf väldigt trevlig och kommer nog bli en strålande bra ridskolehäst. Otroligt snäll, inte allt för mycket motor men ändå ganska lättövertalad till att springa framåt. Red bara jättekort och skrittade en lite längre stund efter. 

Efter jobbet hade jag lektion för Hedda, gjorde klart degen till lussebullarna, åkte tillbaka till stallet och pyntade hos gabbe, bakade ut bullarna och nu ska jag åka till gymmet medan bullarna jäser en sista gång. Tur man är ledig imorgon ;) 
Imorgon ska jag förövrigt spendera lite tid inne i stan och även gå till tandläkaren. På kvällen blir det stallet och rida lektion. 

Nu väntar gymmet! På återseende. 
Gulliga Gode. 
Gabbelitos julpynt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0