Rimstuga deluxe

Annies egna uppfödning Maya är ett riktigt as att mocka hos. Hon får ganska mycket hösilage men ägnar hela nätterna åt att röra runt allt. Så när jag mockade hos henne idag började jag fundera över julrim till annie och lollos julklappar. Vi hade nämligen köpt guldiga iphonelurar till dem, så rimmen blev tillslut såhär..
"Det här är bättre än en fil,
det gäller att prata med stil.
I stallet eller på stranden,
alltid med telefonen i handen.
Vad kan detta vara,
forsätt fundera du bara.
Alla klurar,
God jul, här får du ett par..."
 
"Att höra dåligt kan vara jobbigt ibland,
framförallt när det där har fastnat lite sand.
Eller så hör man bar det man vill,
det kan va så det ligger till.
Men nu med guld i ditt öra,
fan vad bra du kommer höra!"
 
Sedan dess har jag varit on fire med julrimmen, och när jag kom hem skrev jag julrim för alla mina paket (även de som är till mig själv..).
Imorgon är det ju julafton om någon skulle ha missat det, och jag jobbar ju såklart. Fick en trevlig överraskning när annie tydligen skulle jobba med oss också! Asnajs jö! 
 
Lite ojulig bild kanske, men fina CandyMan och Emma 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0