Missan och gabbe

Red som sagt både Missan och gabbe igår och båda skötte dig bra! Gabbe var först ut och han var lugn i början men sen kom turbon. Dock var det hela tiden ridbart ändå! Och han är ju verkligen så himla rolig när turbon kommer.. Då spetsar han öronen, och så kör han!
 
Näst på tur var ju då Missan. Carro skulle longera Proppen så vi gick en sväng tillsammans ute först. Missan började med att vara lite tjurig och inte ta skänkeln, men när jag rejsat några varv i full galopp så blev det mycket bättre! Till slut kändes hon faktiskt riktigt fin, svarade för skänkeln och gick på.
Fina fina tjejen, hon är så himla lik Dandy..<3 Självklart har Missan mycket mer kvalitéer än vad Dandy hade, men både ridmässigt och utseendemässigt (när man sitter på har man exakt samma utsikt som på Dandy) är de så lika. Och lika tjocka :)
 
När båda hästarna var ridna blev det rykt- och gosstund innan jag tog tag i utrustningen och gjorde rent den.
 
Förövrigt så red jag i t-shirt igår.. Vilket år kunde man senast göra det i februari liksom?
 
Och så en gammal bild på Gabbis, från tävlingen i höstas!

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej! Jag undrar om du har några bilder på ponnyn Rondo. Du kallade honom för Roland. Han har stått på Vällingby ridskola men nu äger jag honom. Jag är så nyfiken hur han har haft det.

2014-02-09 @ 17:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0