Sjukling och fin Mistrea

Den här helgen blev inte riktigt som jag planerat.. Jag är nämligen dunderförkyld. Hatar verkligen att vara sjuk, men nu är det väöldigt länge sen så det var väl så dags.
Igår var jag i stallet ändå och red Missan. Under uppvärmningen fokuserade jag bara på att hon skulle bjuda framåt. Massa beröm så fort bjudningen fanns där, oavsett det handlade om att hon taktade i skritten eller försvann iväg i ökad trav. Bjudningen är ju steg 1, så vi värmde i princip på långa tyglar i full fart. Faktum är att det var ett vinnande koncept, för hon var faktiskt riktigt fin sen! Vi jobbade med mycket övergångar och jag var noga med att hon svarade på en gång. Svarade hon inte så fick hon rejsa iväg i galopp, och tillslut blev hon väldigt lydig. Jag var också noga med att när jag bromsade upp eller gjorde avbrott så gjorde jag det till största del för rösten. Allt för att det hela tiden ska vara kul och springa utan onödiga tag i munnen. På slutet var hon som sagt väldigt fin.
 
Igårkväll var jag hos Carro och käkade tacos, kollade Hockeyn och avsslutade med Mello! Bra kväll helt enkelt.
Imorse var det tidig uppgång eftersom jag skulle döma på märkestävlingen i stallet. Alla red superbra, och jag tror att alla blev godkända.
Skulle ha ridit Missan efteråt, men mår verkligen skit så hon fick vila.. Istället åkte jag hem och landade i soffan framför hockey!
Det känns ändå bättre att vila upp sig och bli frisk idag, så att jag kan jobba ordentligt imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0