Ändrade planer..

Istället för dressyrlektion så ägnade jag kvällen åt att kyla ben och promenera med QD..
När jag hämtade in honom från hagen så var ena hasen tjock som en fotboll. Visst att han alltid är lite tjock i haserna (det är väl så han ser ut? Eftersom vet. inte påpekar det), men idag var det extremt. Dessutom så var han varm där idag. 
Så jag började med att tvätta med hibiskrubb ifall att det var något pyttelitet sår som inte ens syntes som orsakde det och sen började jag kyla 15 minuter, promenera 15 minuter, och så höll vi på i 1,5 timme. Då hade svullnaden gått ner lite iaf. Troligtvis har han fått sig en smäll, eller som sagt något litet sår som jag inte ens kunde se, eftersom det kom så plötsligt. Han får ta det lite lugnt ett par dagar nu så får vi se om det går ner. Som tur i oturen så kommer hans matte Louise hem idag, det känns aldrig bra att vara hästvakt åt en skadad häst! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0