Ridning, träning och en hel vecka senare

Att tiden ska gå så himla fort jämt! Känns som att det var måndag igår, fast det redan är måndag igen imorgon. 
Jag har iaf hunnit med ganska mycket den här veckan. 
Varje morgon har jag varit ute på minst en timmes promenad med Kennie. Trots att klockan inte har varit mer än 6 på morgonen så har vi öst på i ett jäkla tempo. 
I tisdags sprang jag ju som sagt 5 km på bandet, och tiden då var 29,10. 
 
Onsdagen spenderade jag helt och hållet i stallet eftersom jag rider lektion efter jobbet. Dagen till ära fick jag rida på jättestora Elton. Han känns typ dubbelt så stor som Theo, och jag var tvungen att länga stiglädret för att kunna sitta upp, med pall! Men det positiva var äl att mina ben i princip hamnade ovanför skaven han fått av skänkeln (han är otroligt känslig i pälsen den herren..). Även om det inte gick sådär strålande bra så var det väldigt roligt. Har ridit honom en gång förut, men det var precis efter sommarbetet så då var han inte riktigt i toppform så att säga. 
Efter lektionen åkte jag till gymmet och körde ett pass överkropp med Rebban. 
 
I torsdags jobbade jag som vanligt och sen var jag helt död hela kvällen. Fick en riktig jäkla dipp på eftermiddagen så jag fick ställa in allt jag hade planerat efter jobbet. 
 
Fredagen var det jobb som vanligt och vid lunch red jag och Erkan ut på Missan och Gabbe. De har nog inte fått gå ute så mycket sista tiden, men båda tyckte det var super! De gick och frustade typ hela tiden! Sen på kvällen var Frida och Erkan här och käkade middag. Asmysigt som vanligt och vi gjorde århundradets fruktfat! Eftersom vi inte får äta godis så får man ju hitta på andra smarriga efterrätter. 
 
Igår gick jag upp vid typ 9 och vid halv 10 tog jag med mig Kennie ut på en långprommis. Vi gick vår vanliga runda som är 11 km. Efter det så åkte jag till stallet och joggade lite på Missan. Hon hade världens framåtbjudning och kändes ganska fin, men eftersom jag bara skulle jogga så kunde jag inte få henne helt där jag vill ha henne. Tror dock att fredagens uteritt gjorde henne gott! 
Efter stallet så åkte jag till gymet och köttade 5 km på löpbandet med tiden 28,36, vilket jag var sjukt nöjd med! Avslutade med lite övningar för magen och sen stretch.
Kvällen fick sedan avrundas med middag och bio med Carro coh Erkan i Vällingby. Vi såg The wolf of Wall street. Lite lång tyckte jag att den var och ibland lite långtråkig, men överlag var den helt okej! 
 
Idag då? Jag gick en lite kortare prommis med Kennie imorse, bara 5 km. Sen åkte jag till stallet och red Missan. Hon var inte riktigt lika framme idag, men det blev ändå bra. Hon är så himla härlig den lilla hästen! Efteråt fick hon sig en ordentlig rykt, och jag har nog aldrig varit med om en häst som är så otroligt snäll.
En sväng till Hööks hann jag och mamma med, där jag bytte mina rosa reflexvantar som jag har lyckats förbruka tre par den här vintern.. Måste verkligen ha lyckats få tre måndagsexemplar de här gångerna, eftersom de jag hade förra året höll hela vintern! Fick iaf tillbaka pengarna och bytte till en annan modell. Dock kommer problemet nu bli att jag kommer tappa bort vantarna.. Mina rosa syns ju på långt håll, och med tanke på att jag är expert på att lägga ifrån mig dem..
En sväng på gymet hann jag med också. Först sprang jag 5 km på 28,17 (råkade visst skriva fel tid på insta.. oops!), stretchade lite och sen körde jag och Rebban 45 min spinningpass! behöver jag säga att jag var död efteråt?! Dock behlver jag bara 10 minuter i zombiemode, sen kommer adrenalinkicken och jag skulle lätt kunna springa en halvmil till. 
 
Nu är jag dock lite väl trött både i kropp och huvud. Nästa vecka tänker jag fortsätta gå all in med träingen. Har ju på bara tre dagar lyckats förbättra min tid på 5 km med nästan en minut! Ska även hinna med lite QD under veckan är planen.
 
Här kommer ett par bilder från veckan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0