Flashbacks

Idag mina vänner har jag gjort något som jag inte har gjort sedan i somras.. Jag har nämligen ridit på min fina Royal!
Har haft i tanken att jag ska rida ut på honom ett par veckor nu, men det har alltid kommit något i vägen. Men när jag nu såg att det skulle bli strålande bra väder denna helg så kollade jag med bossen om jag inte kunde rejsa lite på honom i skogen idag. Söndagar är ju hästarnas vilodag, men han mår nog bättre av att gå lite i skogen än att bara stå still hela dagen.
 
Så jag var i stallet tidigt imorse och gjorde iordning min pärla. Gramanen åkte på eftersom han inte har varit ut sen i höstas. Och tur var nog det, han var ganska pigg hehe :)
Men vi rejsade runt på slingan och han tyckte det var så roligt. För att göra det hela ännu roligare så gjorde vi lite byten, allt från byte i varje sväng till treor och tvåor! haha alltså han är så rolig, för det finns verkligen inget som gör honom så glad som just galoppombyten! Han känner sig så nöjd över sig själv då.

Det var verkligen hur kul som helst att komma upp på mitt hjärta igen, och allt var verkligen sig likt! Sadeln var fortfarande lika fantastisk, jag får fortfarande ont i nacken av hans skritt (får det inte av någon annan häst, bara honom..:P) och traven var precis lika stor och långsam som den alltid har varit. Det enda som kändes annorlunda var hur lätt han svarade för skänkeln, i jämförelse med de hästar jag har ridit på sedan honom. Inte för att de på något sätt är sega, men i jämförelse så var han som en kanonkula! Sen om det berodde på att vi var i skogen eller ej..
 
Min fina häst, en av de sista ridbilderna på oss tillsammans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0