Hoppning!

Min lediga dag började när jag vaknade kl 11.. Vet inte när jag sov så länge senast?
Tog med mig Kennie och åkte till stallet där vi tog med oss Missan och gick på promenad i en timme. Ryktade Missan och sen åkte jag hem igen. Var hemma en kortis innan jag åkte tillbaka för att rida lektion. 
Kvällens lektion var hoppning! Elton fick bära sin röda strömsholmoutfit, alltså röda skydd och boots. 
Vi värmde upp lite i trav och galopp innan vi började hoppa ett räcke på diagonalen. Därefter byggde vi på med fler hinder tills vi fick en liten bana. Hindrena låg väl på Max 60-70 cm, då det är ju inga höjder direkt men alldeles lagom när man, som vi, hoppar väldigt sällan. 
Elton hoppade bra genom hela passet, men piloten på ryggen måste bara lita på att han kan och kommer göra det bra. Och så måste den där förbaskade piloten lät sig att rida, lära sig vart händerna ska befinna sig, att trampa ner hälarna och följa med bättre i sprången.. 
Tur att Elton kan sköta det mesta själv! 




Kommentarer
Postat av: Luztelle<3

Karro, du är jätteduktig på att rida<3

2014-11-12 @ 21:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0